En sockersyndares bekännelser

                  

Tisdagar är min promenaddag, då jag promenerar till och från Södra station. Det gör jag i ur och skur, hela det senaste året har jag promenerat på tisdagar eftersom jag inte brukar träna då. Promenerade gjorde jag även idag och så långt är allt frid och fröjd. Vid halvtvå fikat köpte jag en Cola zero burk men stod emot att även köpa en Twix. När jag en timme senare kommer till ”stora” skolan köper jag en dubbel Daim som jag snabbt trycker i mig innan lektionen i Historia. När jag ytterligare lite senare sitter på pendeln hem läser jag om nyttiga fetter och blir ju förstås sugen på osaltade nötter. Går in i en butik på Södra station men de har varken osaltade eller saltade nötter varpå jag köper chokladdoppade hasselnötter istället, hur logiskt är det på en skala? Jag var inte ett dugg sugen på chokladdoppade hasselnötter (som jag annars tycker är väldigt gott) men sätter ändå i mig hela påsen med 75 gram innan jag ens kommit till Medborgarplatsen. Börjar då må lite små illa eftersom jag inte var ett dugg sugen på detta men ändå inte kunde stå emot. Detta ledde i sin tur till ett besök i skåpet med lättsaltade Skruvar för att ”neutralisera” allt socker jag satt i mig med salt när jag kom hem. Varför gör jag så? Finns det inga ”avsockringsprogram” eller anonyma sockermissbrukare som man kan gå med i? Sockerdjävulen kan inte fortsätta vara starkare än hälsoängeln!

Bilden lånad från: http://clairifur.files.wordpress.com/2009/03/daim.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0