Förändringarnasvindar

            
                      Run Sjöstadsfröken run!



Jag är en inbiten rutinmänniska utan dess like. Eller det finns en till: Sambon, han är nästan värre. Tror att det är rutinerna som gör att jag alltid älskat skolan, dagen är indelad i jämnstora pass och inga större förändringar sker. Även fritiden är lite så, till exempel så har jag tränat på måndagar (och andra dagar men alltid på måndagar) de senaste sex åren, självklart inte vid sjukdom och större förhinder men jag tror ni hajar var jag menar. Tiden går som i ett hamsterhjul, runt, runt, runt. Vilket passar mig väldigt bra så länge hjulet stannar och tar semester ibland. I år har jag dock många nyheter på schemat vilket i och för sig är väldigt kul men det innebär att jag ännu inte fått riktig kläm på schemat och allt känns allmänt förvirrat. Men nu har det skett stora förändringar här hemma förstår ni! På grund av nytt schema på jobbet slutar vi 1,5-2 timmar senare på fredagar i år än förra året vilket innebär senare hemkomst och mindre tid att hinna fixa och dona på. Träning och städning hinns inte med på samma dag. Så nu förstår ni har jag börjat städa på torsdagar i stället för då hinner jag både träna, städa och handla utan problem, förut tränade och handlade jag bara då. Torsdagsstädning innebär ju att det ändå är rent och snyggt till helgen. Nu har jag sprungit och städat så det är bara handlingen kvar ikväll, piece of cake helt enkelt.




Ps. Inser ni hur präktig jag är?


Bilden lånad från:http://pcforallasmart.idg.se/data/portfolio_blog/65/82/22/4101889/thumbs/1a4aa6132a0248fa_390_358_DEFAULT_resize


Kommentarer
Postat av: Fru Jurist

Ja - vi inser hur präktig du är!! Men vi gillar dig ändå!



Idag jobbar jag hemma, skönt, får ha myskläder hela dagen!



Ses på söndag, stor kram!

2009-09-11 @ 07:33:30
Postat av: Lillis

Det visste jag redan ;)

2009-09-11 @ 09:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0