Härliga höst

                   

Vaknade lagom till att Sambon skulle iväg och golfa igen. Hämtade då tidningen och låg kvar i sängen och läste den. Efter frukost började jag tömma byrålådor och garderob på sommarkläder och sommarskor. En plastkasse med kläder och 4 par gympaskor och sneakers hamnade i soptunnan. Med sängen full av kläder och golvet fullt av skor gick jag bort till kemtvätten och hämtade våra kläder som varit inne på lagning innan jag trampade ner på stan. Tog en snabbis in på H&M och köpte en ”jeans” skjortklänning som jag letat efter, en tunika och sex(!) par strumpbyxor i olika färg och material innan jag gick hem till Gustav och åt thaimat innan vi gick ut på en promenad. När jag kom hem igen slutförde jag mitt klädrensningsprojekt, sommarkläderna åkte ner i källaren och vinterkläderna kom upp. Ytterligare tre par skor hamnade i soptunnan, jag känner mig riktigt stolt som lärt mig kasta. Ska ta en rens bland väskorna senare i höst. När Sambon vaknat från sin middagslur blev det en skön höstpromenad runt Sicklasjö, vi stannade till på videobutiken och hyrde Slumdog millionare som vi inte sett. Det känns som att jag hunnit med väldigt mycket idag och klockan är bara sex. Vi ska strax koka ris och plocka fram resterna sen gårdagskvällen. Sen blir det en skön kväll framför tvn. I morgon ska vi till landet och plocka upp bryggbommarna inför vintern och köra upp vår bensin i båten, hoppas att det blir lika fint väder i morgon.

 

Ha det skönt!


Bilden lånad från: http://img.timeinc.net/time/photoessays/2008/10_movies/slumdog_millionare.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0