Here we go again!

                      


I morgon sätter alvaret igång på riktigt. Jobbet har varit igång i fyra veckor nu, det har varit som uppvärmning, men i morgon börjar skolan. Det är träff i Smålands djupa skogar fredag och lördag. Denna termin tror jag ska handla om texter i vardagen, intressant! Hoppas att det blir en bra kurs och att uppgifterna känns väsentliga, det gjorde de i våras och då känns det mer motiverande att göra dem och inte så tungt. De två första terminerna var det väldigt mycket uppgifter vilket gjorde att det blev lite jobbigt, men den tredje terminen var det färre uppgifter och då kändes det inte ett dugg tungt. Att jobba heltid samtidigt som man pluggar på halvfart kan sätta sina spår. Men jag tycker att det är roligt annars skulle jag ha slutat för länge sen. Jag ser fram emot de möjligheter som kanske kommer att finnas när jag är klar med kursen i januari 2011. Dessutom tycker jag att dagens unga förtjänar att ha utbildade och behöriga lärare, det är de värda. Att utbilda sig är enligt mig ett sätt att visa sitt intresse och sin seriositet i det man gör oavsett vad man väljer att göra. Det finns ju faktiskt utbildningar på alla möjliga nivåer. Det är bara typiskt att jag är så sabla trött nu när det är dags att köra igång på allvar och öka takten måste bli bättre på att masa mig i säng om kvällarna och inte lalla omkring och pyssla med ditten och datten, det håller inte i längden.

Nu är det middagstime! Kram

Bilden lånad från: http://vredensbarn.blogg.se/images/skolstart_1157117720.png


Kommentarer
Postat av: Filmskaparen

Klart man som ungdom vill ha en välutbildad lärare.

Alla kan ju inte vara som Sjöstadsfröken ; )

2009-09-03 @ 19:35:35
Postat av: Fru Jurist

Du är verkligen duktig som kämpar på så! Hoppas att det blir en bra helg i skogarna! Kram!

2009-09-04 @ 08:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0