Leva som man lär

När man jobbar som lärare tjatar man på eleverna att de ska börja plugga till prov i tid och att de ska göra sina inlämningsarbeten etc i tid och inte vänta till sista stund. Men när det är man själv som är eleven (studenten) är man inte ett dugg bättre, man väntar till sista stund att göra och lämna in sin uppgift och gör det då lite hafsigt. Jag vet inte riktigt vad det är man tror man ska uppnå med det, är det att uppgiften ska försvinna eller göra sig själv? Och hur kan man i ena stunden tjata om något för att i nästa göra precis tvärt om, snacka om att inte leva som man lär! Lite skärpning från Sjöstadsfrökens sida vore inte helt fel.

I morgon (eller i helgen är mer troligt) ska jag göra en planering för höstens resterande inlämningar så att jag slipper sitta och gråta med den uppgiften jag vet är svår precis före inlämning, bättre att göra lite varje vecka. Jämna plågor ska det vara.

Nu är det änligen tv-time!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0