Marängcup

                       


I tisdags var jag och Sambon ute på kvällspromenad. Vi skulle gå förbi Konsum och köpa bananer så jag tog med en hundralapp. När vi promenerade som bäst såg vi Hemglassbilen komma körande och blev extremt sugna på Marängcup, ni vet den där chokladglassen med maräng. Vi bestämde att vi skulle köpa en sån om vi kom ikapp glassbilen vilket vi också gjorde, men när vi står där ser vi ingen Marängcup på bilden, vi frågar glassgubben om Marängcup och han pekar på bilden med små Marängcup. Eftersom vi redan köpt bananer hade vi 78 kronor kvar plus tre kronor som jag hade i fickan, Sambon hade inte ett öre. Jag frågade om det inte fanns stora cupar men då sa Glassgubben att de inte hade haft det på säkert 10 år. I förpackningarna med de små låg 10 stycken cupar men paketet kostade 99 kronor vilket var nästan 20 kronor mer än vad vi hade så vi fick traska vidare hem utan glass. Viste ni om att det inte finns stora Marängcupar i Hemglassbilen längre? Jag blev chokad, hur kan de ta bort den godaste glassen? Jag funderar på att skicka in protestbrev eller starta en Facebookgrupp som heter ”Ge oss den stora Marängcupen tillbaka”. Detta är lika upprörande som när GB tog bort Hamtaro som alla trodde var en barnglass men det var som en minimagnum med chokladglass och typ müsli i överdragschokladen, den godaste glassen GB haft förutom Daimstrut. Hade de bytt namn på den till Mini Magnum choklad hade den gått åt som smör i solsken, inte tvekan om saken. Ska det få vara så här?

Bilden lånad från: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hemglass


Kommentarer
Postat av: Soffie Dahl

Hej vi saknar mini maräng kuppen som ni slutade med, som var så poppis i hela vår familj alla grannar i hela området sakna den

2011-08-20 @ 17:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0