35+8

                            
                                     Nedräkning pågår!

Varje gång jag har mina Etik och livsfrågor elever börjar vi lektionen med att klargöra hur många dagar de har kvar i skolan till studenten som är 4 juni. I dag konstaterade de att de har 35 dagar kvar och kryssade för att dagar som gått sedan senaste lektionen på två olika nedräkningsaffischer som de gjort. En visar antal dagar och en antal fredagar. Denna nedräkning har pågått sen sportlovet, tror jag. Jag kan därmed konstatera att om de har 35 skoldagar kvar har jag ytterligare åtta innan jag har sommarlov, det vill säga 43 dagar. Eftersom det om några dagar redan är mitten av april lär de sista dagarna gå lika fort som terminen gjort hittills, det vill säga tiden kommer att flyga fram. Och än har vi ingen färdig planering för semestern. Undrar om det finns några resor kvar att boka?

Nu ska jag äta och sen traska iväg och träna, hade tänkt börja cykla men någon rolig person har fixat så att den har någon form av punka som måste fixas.

Ha det så bra!

Bilden lånad från: http://paljettenq.files.wordpress.com/2007/11/almanacka-17-natter-2007web.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0