Fixande och trixande

                    

Denna vackra första tisdag i april har varit en effektivitetensdag. Efter uppstigning och frukost klockan sju rensades och dammsögs garderoben, nästan en Ica kasse med saker skrapades ihop och ska slängas. De tre tjockaste och varmaste paren vinterskor bars ner i källaren (först glömde jag ta med dem när jag gick ner för att ställa undan dem), sneakers och ”loffers” hittades i garderobsröran. Sen blev det promenad i det vackra vädret till ett café på Birger Jarlsgatan som låg längre bort än jag hade fått för mig så det blev snabba steg för att hinna i tid till lunchen med Lillis, Fru Jurist och lilla Astrid. Efter lunch tog jag, Fru Jurist och Astrid en effektiv sväng på stan och hann med alla våra ärenden. Inne i en av butikerna blev Astrid kikad på av ingen mindre än Tommy Körberg. Det är inte alla bebbar som blivit inspekterade av en så celeber kändis. När vi ett par minuter senare sprang förbi Mikael Nykvist visade han dock inget större intresse för lilla pluttan i vagnen. Väl hemma igen rensade jag byrån och lyckades få ihop till ytterligare en kasse att slänga, duktiga jag! Har hunnit med en stund i soffan med Amelia också. I morgon ska mamma bjuda på lunch på Strix i Solna och på torsdag ska jag träffa Storebror och Gurra som nu bor ute i gettot, förlåt jag menar förorten.

 Tjoflöjt så länge!

Bilden lånad från: http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.789263!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0