Valborg med Dogge

                             

Eftersom jag har ledigt idag hade jag planerat att åka hem till päronen och dra mitt strå till stacken genom att måla båten. Dessa planer spolerades dock efter att Sambon tvingat mig att köra till Maxi igår och han insett att den trötthet jag pratat om sista veckan pga att jag haft svårt att sova satt sig på "bilkörarnerven" och han tyckte att det kändes mer livsfarligt än vanligt att åka med mig. (Att det skulle vara livsfarligt att åka med mig är i och för sig lögn och elakt förtal men ändå.) Hur som helst bestämde han att jag inte alls skulle måla båt utan sova ut, till minst kl 9 annars skulle han ställa in Valborgs kvällens aktiviteter. Det var bara att lyda, till 8.15 lyckades jag faktiskt sova vilket innebär att jag som nästan 9 timmar, nice.

Förmiddagen har ägnats åt att fixa efterrätt och förbereda lite till inför kvällen under akompanjemang av lite allsång från skolbarnen som sjön in våren ute i parken. Sen blev det en tur runt sjön. Har även hunnit plugga lite vilket var bra då jag ligger lite efter med läsningen, men nu är det ytterliggare ett "sjunga in våren" jippo ute i parken med Dogge Doggelito som hemlig gäst så det blev lite för livligt för att kunna koncentrera sig på plugg. Däremot rycker det lite i höfter och ben och man skulle bra gärna vilja ut och digga lite tillsammans med alla barn.

I kväll kommer Fru Jurist och Fackpampen hit med lilla Väskkräkerskan, förlåt jag menar Astrid och Lillis och Ingenjören, det kommer bland annat att bjudas på grillat.

Hoppas att ni alla får en trevlig Valborg!

Kram

Bilden lånad från: http://hd.se/multimedia/archive/00216/dogge1_jpg_216874d.jpg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0