ART

                         


I morgon ska jag ha praktiskt prov i ART (Aggression Replacement Training) eller hjärntvätt som Sambon kallar det. ART har funnits länge men har på senare år blivit trendigt i skolorna och nu har vi på gymnasiesärskolan i Förorten förärats med utbildningen. Klarar vi det muntliga provet, som består i att hålla en lektion i Socialafärdigheter, känslokontroll eller moralträning, vilken av dem man ska hålla bestämmer instruktören i morgon, och det skriftliga provet som vi ska ha i höst blir vi licensierade ART instruktörer. Jag ska ha min lektion med Gympaläraren och fem av de andra ska vara elever (när vi hade övningslektioner i förra veckan var det ett stort antal av oss som "blev" väldigt lika negativa och trotsiga tonåringar, men kul hade vi). Försökte mig på att använda mig av känslokontrollen med Sambon när han blev sur i helgen, men han ansåg att det var hjärntvätt och sen blev han sugen på bakelser eftersom hans "happy place" var när han och hans morfar åt bakelser när han var barn. Under hösten har vi tänkt att vi ska jobba med ART varje vecka med eleverna, det ska bli kul och med största sannolikt väldigt nyttigt. Insåg precis att jag skulle ha övat lite på min del av rollspelen vi ska ha som modellering i morgon under kvällen men det får jag försöka göra med Fyrbarnsmamman i morgon bitti under morgonkaffet för nu måste jag sova! God natt!


Bilden lånad från: http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.11646/Image/arg.jpg

Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Grattis det gick ju bra. Men jag min misslyckade lilla varelse blir alldeles papperslös, som vanligt.Måste vara min lott i livet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-15 @ 20:43:29
Postat av: Sjöstadsfröken

Fyrbarnsmamman: Du din papperslösa stackare fick ju åka till Thailand istället när vi andra var hemma i regnet. Dessutom är du ju redan en naturbegåvning i vad som nu visat sig vara ART, du kan ju redan allt!

2010-08-16 @ 20:32:39
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0