Näsdöv

                                          

Idag såg jag och en elev på ett avsnitt av Fredrik Lindstöms Värsta språket som handlade om var alla nya ord kommer ifrån och då var det en liten flicka som brukade säga näsdöv istället för förkyld, kul tycker jag. Ordet är dessutom passande eftersom det är det jag är. Jag var det inte i morse men jag har under dagen blivit snorigare och snorigare. Näsdövan kommer inte direkt lämpligt eftersom jag hade tänkt hinna springa en massa gånger inför Tjejmilen nästa söndag, men om man ska se det lite positivt så är det ju bättre att det kommer nu än nästa onsdag för då ska jag först till växjö fredag-lördag och sen är det som sagt satmaran på söndan. Men jag känner ingen större lust till att detta ska utvecklas mer eftersom terminen knappt kommit igång och jag i morgon och på fredag ska starta igång religion med fordonsprogrammet och Kulturhistoria och nutida konst med våra elever.

Hoppas att ni klarat er från förkylningar och andra basilusker så här i terminsstarts tider när alla träffas igen efter semestrarna.

Kram


Bilden lånad från:http://1.bp.blogspot.com/_1ot4ym8tRtM/TEdXbkrFUaI/AAAAAAAAJwI/D-oFl6qUrK0/s320/Bacill-tecknad.jpg

Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Hm ja det är inte nyttigt att beblanda sig med en massa tokigt folk!

Min feber verkar ha kommit för att stanna!

Nu vill jag bara få må bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Help me!

2010-08-26 @ 20:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0