Sommaren 2010

                    

Håller på och försöker föra över lite bilder från telefonen till datorn för att kunna visa lite av semestern, men av någon obegriplig anledning är det strul och det funkar inte alls. Vi får se om det funkar senare så att jag kan lägga ut lite bilder annars får Sambon hjälpa mig med kameran och Macen, fattar nämligen ingenting av dem.

Idag är det obegripligt nog sista sommarlovsdagen för min del. I morgon börjar vi igen med tre dagars utbildning i ART (Agression Replacement Training) vad det innebär helt och fullt är jag inte riktigt medveten om men utbiildningen kommer att hållas på Krägga herrgård som enligt hemsidan ser riktigt trevligt ut, perfekt för tre dagars "uppvärmning".

Eftersom det är sista sommarlovsdagen kan jag sammanfatta sommaren lite grann, det känns som att jag hunnit med en hel del:

* Börjar semestern med 1,5 vecka hemma då jag träffar Gustav och Storebror, Mormor, lunchar med Lillis och slappar (vädret var strålande)

* Midsommar spenderas på landet.

*Vi har gjort inredningstillval till huset. Längtar tills vi får flytta in.

*Hälsar på hos Fyrbarnsmamman med barn och en hund på Gräsö i tre dagar. Strålande sol innebar "ringåk" efter båt för de modiga, båtåk för alla, grillning och kortspel. Mycket trevligt!

*Båtmotorn fixas på garantin, hurra hurra hurra!

*Såg Eclipse på bio, helt fantastiskt.

*Sambons första semestervecka var vi i staden Cefalu på Sicilien. Cefalu är en gammal, liten stad med trånga gränder och en lång sandstrand. Termometern på klockan vi hade med oss på stranden visade ca 33 grader i skuggan, värmen gjorde att vi inte orkade göra så mycket på dagarna förutom att sola, bada och läsa. På kvällarna efter middagen blev det en promenad in till stan längs strandpromenaden. En dag åkte vi dock på utflykt till Taormina och vulkanen Etna.

*Serva bilen i Katrineholm.

*Fira pappas födelsedag i Ystad med Sambon mamma, mormor, farmor och födelsedagspojken. Jag och Sambon hann med en tur till Köpenhamn, middag på hamnkrogen i Abbekås, bad vid Saltsjöbaden (inte jag) och födelsedagsmiddagen på Karnelunds Krog och Rum (är ni i Skåne måste ni åka till Gislöv och äta eller bo där, helt fantastiskt)

* En vecka i stugan utanför Katrineholm.

*En och en halv vecka på landet med lite halvdant väder.

Det har inte blivit särskillt mycket slappartid på egenhand för mig, men det känns som att jag haft en bra sommar.

Nu ska jag åka och hämta mammas bil som jag ska låna under utbildningsdagarna och ska nog passa på att åka och kolla på tapeter ute i Bromma när jag ändå har bil.

Med hopp om lite bättre uppdatering nu när det är tillbaka till Vardagen som gäller!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0