Titta i kors!

                           

Nu känner jag att vardagen är igång på riktigt. Klockan fem eller tio över fem ringer väckarklockan varje morgon måndag till fredag. Strax efter sex stängs lägenhetsdörren för att inte öppnas igen förren tidigast 10 timmar senare men oftast 12 timmar senare. Sen ska det motioneras minst en timme, middag ska ätas, tv ska tittas på, internet måste kollas och plugg måste pluggas. Det är inte konstigt att ögonen går i kors klockan 22. Sen blir det helg och tills dess ska det handlas, städas, tvättas och umgås. Men då får man sova hur länge man vill, eller i varje fall tills klockan ringer vid nio annars hinns inte helgen med. Förr när jag inte gick upp kl fem varje morgon utan vid sju vaknade jag pigg som en lärka vid senast kl åtta varje helgmorgon, den tiden är nu förbi. På tal om att se i kors så är det just vad jag gör, klockan är 22.06 och mat och sov klockan har ringt för länge sedan. Tur att jag ar ett så kul jobb så att det inte gör nåt att jag blir så trött på kvällarna, det är det värt!

God natt!

Bilden lånad från: http://isabelell.blogg.se/images/2010/1232928452_69814406_99932174.gif

Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Ja visst har vi världens roligaste jobb! På de flesta sätt iallafall....

Lite tufft är det faktiskt nu när vardagshjulet snurrar.

Om man vore lika söt som Gustaf här på bilden så gjorde det inget om man gick runt och "tröttade" hela dagarna!

2010-09-02 @ 06:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0