Idag...

                          


...har dagen bestått av att försöka knåpa ihop scheman åt 18 elever och 11 vuxna (Oj vilken hög personal (mitt hatord)täthet tänker ni, nja med tanke på att det är särskola och alla 11 inte har 100% hos just oss så är den snarare helt normal) tillsammans med Bosen. Det är mycket att tänka på, vissa kan inte vara med vissa, vissa pass är fasta och kan inte rubbas, typ idrotten och sen när man tycker att allt verkar fint kommer man på att man glömt något viktigt. Nu tror vi dock att vi fått ordning på vårterminen, ska dock suga lite på schemakaramellen och se om vi kommer på nån miss under helgen innan vi skriver rent och skickar hem. Under tiden vi gjorde detta underhöll mina kära kollegor eleverna med bland annat julshow på "stora" skolan. Sen har jag visat en ev framtida elev och en kurator runt hos oss. Och sen en kvart innan vi skulle åka på vår underbara yoga ringer skolans "spindel i nätet" (administratören) och säger att fröken blivit sjuk, suck! Jag som hade behövt lite yoga och mindfullness efter dagens tankeverksamhet. Har även hunnit köpa en sista julklapp, nu hoppas jag att jag är klar med handlandet och plugga en stund. Nu snurrar en skiva med julmusik och en dvd med en brasa "brinner" i tvn.

Väntar bara på att Sambon ska komma hem så att fredagsmyset kan börja på riktigt.

Ha en trevlig helg!


Bilden lånad från: http://lavitadilovisa.blogg.se/images/2010/brasa_108952412.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0