Mellandagar

                                 
Julen har i lugnt tempo passerat med massa mat, julmust och ännu mer godis! Har man 11 sorters julgodis i kylen så måste man ju få äta lite varje dag, eller hur?

Sambon har börjat jobba och jag "roar" mig med att försöka få klart min uppsats som ska in den 6/1. Tyckte att jag låg ok till innan jul, sen började jag fundera på var mina böcker beställda från biblioteket tagit vägen? När jag traskade dit och frågade visade det sig att de stått där i över två veckor och skulle nästan till att skickas tillbaka, något hade gått fel efterom jag inte fått meddelande om dem. Så på måndag eftermiddagen hade jag plötsligt 9 böcker att hinna läsa. Efter en snabb titt i dem slutade sidantalet på 1200 sidor. Gjorde en planering för 10 dagars skrivande som nog skulle funka, men upptäckte i förmiddags att man måste hinna skicka in ett utkast av uppsatsen innan fredag och då är det ju bra att ha hunnit så långt som möjligt så dagen har gått åt till att "läsa" närmare 900 sidor och sen skriva lite om vissa av dem. En timmes paus för att gå till banken och tömma våra spargrisar på enkronor har jag också hunnit med. I morgon ska all literatur vara läst och undersökningen skrev jag i måndags så i morgon skickas ett utkast ner till handledaren. Nästa vecka blir det diskussions- och sammanfattningsskrivande. Inte mycket ledighet här inte, men förhoppningsvis kan jag ta det lite lugnt framåt slutet av nästa vecka.

Jag ska väl kanske inte klaga för mycket eftersom jag i går hann med att passa Gurra under förmiddagen, så lite skoj har jag ju haft!

Kram!

Ps. jag fick faktiskt dröm nr 3 av Sambon i julklapp! Sen fick jag ju ett antal kramar också från olika håll, men hur många det blev vet jag inte;)

Bilden lånad från: http://aleeex.blogg.se/images/2010/plugg_83233986.jpg

Kommentarer
Postat av: En av gamlingarna

Det behöver inte vara 11 sorter i kylen, det räcker med två sorter om det är rikligt!!!!!

2010-12-30 @ 21:30:10
Postat av: fyrbarnsmamman

VADÅ dröm nr 3???????????????????????????????

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllåååååååååååå!

Svara jag är nyfiken!

2011-01-03 @ 20:51:24
Postat av: Sjöstadsfröken

En av gamlingarna: Ja det är klart att två sorters godis räcker om man har rikligt av det! Hoppas att ni har det skönt i fjällen och att de som vill åka skidor får många fina åk och att de som inte vill åka slipper;) Kram

2011-01-04 @ 09:18:08
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/
Postat av: Sjöstadsfröken

Fyrbarnsmamman: I ett tidigare inlägg drömde jag om vad jag ville ha i julklapp. Och jag fick det jag drömde om som nr 3 av Thomas, en plånbok. Kram

2011-01-04 @ 09:19:30
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0