Minus arton

                           

När jag går/åker buss från stationen i förorten till jobbet passerar jag en bensinmack som visar vilken temperatur det är. I morse visade den på -18 grader. Det var så att snoret frös när man andades genom näsan. Jag var då glad att jag hann med bussen eftersom jag inte hade långkalsonger på mig. När jag 11 timmar senare fick skjuts förbi macken av en i björnligan hade det blivit varmare, det vara "bara" -17 grader då, men långkallingarna åker nog på i morgon ändå. Här hemma är det nästan tropisk hetta, vår termometer visar bara  -8.3 utanför fönstret. Nu blir det Grey´s anatomy och en kopp the.

Kram

Bilden lånad från: http://lindusbindus.blogg.se/images/2010/kallt_117459563.jpg


Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Hihi. Jag trodde du hade fått en liten knäpp och att du inbillat dig att du är - arton år ;)



Kram på dig unga Malin!

2010-12-08 @ 11:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0