En dag kvar

                       

                                       Sjöstadsfröken i morse!


Nu är det bara en dag kvar att jobba innan det är lov i 9 dagar. För en gångs skull måste jag faktiskt säga hurra! Har varit så in i bövelen trött de sista veckorna och idag frågade flera elever om jag inte vaknat än och det kändes det som att jag inte gjort. När klockan ringde 05.10 övervägde jag starkt att sova en timme till för att sen bara svepa täcket omkring mig och fortsätta sova på pendeln.

På lovet ska jag SOVA! När jag sovit klart ska jag träffa "mina" bebisar, göra ett bildspel om Första världskriget till svenskakursen, hitta på en spännande planering åt mina rara naturvetare som vi lära sig mer om Himmelska fridens torg, Korea, Vietnam, Afrika eller "något annat om efter krigstiden men inte kalla kriget", men innan vi kommer till detta måste vi "uppleva" mellankrigstiden och andra världskriget enligt mig så vi får ha eld i baken om vi ska hinna och eleverna börjar bli lite "snart ska vi ta studenten stirriga", men på något sätt ska jag lyckas få ihop det,. De frågade nämligen idag varför man alltid bara läser Europas historia och det är ju egentligen en väldigt bra fråga men det beror nog på att den utbildning man får på universitetet i historia främst är kring Europa och de som skrivit läroböckerna har ju just denna utbildning. Men på något sätt ska jag nu få in deras önskemål. Så min lediga vecka blir det inga problem att fylla.

Nu ska jag ringa och efterlysa Sambon och se om han är på väg hem, så att vi kan åka och handla.

Kram

Bilden lånad från: http://puffeltufflan.files.wordpress.com/2009/08/coffehound.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0