Lov härliga lov

                 

          Hammarbybacken och Globen från en annan vinkel än den vi ser från våra fönster


Nu är det sportlov. Att det är sportlov innebär att jag fick sovmorgon i morse men först vaknade 6.10 av att strykbrädan som står bakom sovrumsdörren rasade när Sambon stängde sovrumsdörren, sen vaknade jag strax efter sju när Sambon gjorde sig redo att lämna lägeheten och sen vaknade jag klockan 8 av att jag var helt utvilad efter 9 timmars (nästan) oavbruten sömn, hade dessutom sovit en halv timme fyrtiofem minuter i soffan innan jag la mig igår kväll.  

Efter frukost begav jag mig ut i det vackra vädret till Nautilus för att köra styrka och springa en halvtimme på löpband. Väl hemma igen har jag ägnat dagen åt att arbeta och att plugga. Har kommit en bra bit på veckans "Att göra lista". Har två stora punkter och sex mindre kvar att göra, fyra av de mindre är av det mer praktiska slaget som att sy i knappar som ramlat av osv så det kan jag göra i soffan framför tvn. Trots att jag har en hel del jobb och plugg att göra är det skönt med lov. Framför allt är det skönt att inte behöva gå upp klockan 5 varje morgon.

Nu ska jag koka ägg och göra ägg och kaviarmackor till middag, Sambon är och ser Farsan med jobbet så jag får roa mig på egen hand.

Kram!

Bilden lånad från: http://farm4.static.flickr.com/3228/3157044861_62aee6456e.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0