Var är tiden?

                  



Just nu känns det som att tiden bara rusar iväg. Förra veckan i fjällen var skön eftersom det känns som att man verkligen är ledig när man reser bort ett tag, är man hemma och är ledig finns det alltid en massa måsten som ska göras. Söndagen gick åt till att tvätta (7 maskiner blev det) och att förbereda ett par av veckans lektioner för tyvärr så planerar ju inte lektionerna sig själva. Även om det är kul med planering så verkar loven och veckorna alltid så korta så det är alltid dags för en ny planering och alltid ligger man ett halvt steg efter känns det som. I går började jobbet igen efter jullovet och då fick vi en ny lärare till oss, det behövdes då vi varit lite kort om folk under hösten och idag kom raringarna tillbaka fulla av energi efter nästan tre veckors lov. Halv fem sjönk jag utmattad ner på ett pendeltågssäte.

 

Av någon konstig anledning har jag två inlämningar till svenskan i nästa vecka som jag inte gjort, en praktikrapport och en bokrecension. Har suttit 1,5 timme i kväll med rapporten men är inte riktigt klar än, så jag behöver i varje fall inte oroa mig för att inte ha något att göra i helgen;).

 

Eftersom lov och högtider har en viss förmåga att ställa till det med vikten har det efter det här lovet ställt till sig något alldeles extra förskräckligt, byxorna jag har på mig över mina träningsbyxor när jag går till Nautilus gick knappt på igår och vågen visar siffror jag inte sett på fyra år, ångest. Så nu är det på med hårdhandskarna och sockeravvänjning som gäller ett tag framöver. Vi får hålla tummarna för att det går bra och siffrorna flyger.

 

Nu är det dags för lite kvällspyssel innan jag tar med mig Leif GW Persson till sängen och läser en stund innan det är dags att släcka lampan.

 

Kram och god natt!



Bilden lånad från: http://www.orderit.se/images/Imagebank/Retain/clock3.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0