Motvind av i-landskaraktär

                    

                                                     Motvind som blivit medvind!


De senaste veckorna har vi haft rejäl motvind känns det som. Egentligen känns det lite fjantigt att klaga för de är av typisk i-landskaraktär. Men saker och ting har helt enkelt inte gått som vi velat:

1. För snart 3 veckor sedan slutar helt plötsligt motorn på båten att funka när vi kommit halvvägs till landet, det var bara att ringa pappa som fick komma och bogsera oss i land. Vad kan det vara? Är säkert bara nåt litet som är fel med växeln. Trodde vi ja! Hela skiten har skurit sig och det kommer typ kosta mer att laga än att köpa en sprillans ny av samma storlek och märke. Detta påverkar ju en stor del av vår sommar eftersom vi hada tänkt vara på landet, dessutom ingick inte ny båtmotor i de närmsta årens budget, vi har ju för sjutton gubbar precis betalat massa pengar i handpening på huset.

2. Lagom till semestern börjar lampan som visar att bilen måste in på servis lysa. Finns det någon tid på verkstad närmsta veckan? Nej, inte en tid i sikte, men nu har vi fått en tid hos Göran Persson en tidig morgon vilket innebär att vi kommer hem från Sicilien natten till söndagen, på söndagen måste vi tvätta och packa om för två veckor och åka till Göran Persson för att lämna in bilen tidigt på måndagmorgonen och sen direkt efter servisen köra ner till farmor och Kurt Wallander. Varför kunde vi inte bara ha fått en tid här hemma under nästa vecka? Varför kan allt inte bara flyta. Men att vi överhuvudtaget i slutändan fick en tid även om den är under semestern känns skönt, då riskerar vi inte att något händer med bilen också. Skulle något hända med bilen också så skulle vi båda hamna på psyket.

3. När jag skulle köpa solkräm igår fanns inte den sort jag skulle köpa. Varför köper du inte en annan sort? Jo för att min hud inte är så förtjust i kombinationen solkräm, värme, strand och saltvatten och den blir knottrig och kliig. Detta gör att jag i princip bara vågar använda Niveas solkräm eftersom den funkar utan att jag blir allt för knottrig och kliig. Förr fanns den dessutom som mousse vilket var helt fenomenalt eftersom den var mindre kladdig än vanlig kräm, men som med allt som är bra så har de ju tagit bort den. Nu ville vi i stället ha den i sprayflaska med hög solskyddsfaktor, fanns det på Maxi igår? Nej, den var slut. Ringde och kollade med Kvantum i förmiddags och där fanns den så jag slängde mig på cykeln och köpte en flaska. Den här vinden blåser mer medvind nu.

4. När jag kört in i garaget efter att ha varit och handlat igår glömde jag att ta med passerkortet till garaget och upptäckte det först när jag packat upp allt. Det var bara att gå ner och ställa sig utanför garageportarna och hoppas på att någon skulle komma och köra in eller ut sin bil. Efter 15 minuter kom äntligen en man och körde ut sin bil så att jag kunde smita in och hämta vårt kort. Denna vind har lagt sig helt nu.

5. Vårt lås har börjar tjorva och det är svårt att låsa dörren med nyckel. En fastighetskille var här och kollade i morse och en ny låscylinder måste beställas, hoppas att den kommer innan vi bryter av våra nycklar.

Trotts att mycket gått fel sista tiden ska man kanske inte klaga, vi är ju friska och krya båda två, har fasta jobb, någonstans att bo, peppar peppar ta i trä!


Bilden lånad från: http://cecilians.blogg.se/images/nivea_sun_1181742056.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0