Välsignad av Gud

                             
                                           Finns Gud uppe bland molnen?


Igår var det dop i St Erikskyrka i Sollentuna för två "små" kusiner, Gustav och Elsa. Som fadder blir man tydligen välsignad av Gud och eftersom jag nu är Gustavs fadder blev jag välsignad av Gud. Vad det innebär rent praktiskt vet jag faktiskt inte. Blir jag förlåten mina synder snabbare nu i och med att jag är välsignad eller innebär det att syndandet är slut för min del eftersom Gud kommer att sätta stopp för dessa i framtiden? Borde ha frågat prästen det. Hade inte en aning om att fadderskap ledde till välsignelse, trodde det bara innebar att jag har störst rätt till att få sitta barnvakt;). Sen kanske jag kan ta med mig Gurra till kyrkan någon gång också för förr tror jag att fadderskap hade med kyrliguppfostran blablabla att göra. Gustav och jag fick en pekbibel av mamma/farmor i går så jag får kanske kolla lite i vanliga bibeln och berätta historierna som hör till bilderna i pekboken för honom så småningom. För Bibeln är ju trots allt full av fantastiska berättelser (om man sen väljer att tro på dem är ju upp till var och en). Men det är viktigt att han även får höra berättelser från andra religioner också, många av berättelserna är ju rätt lika varandra. Välsignad eller inte så är det en stor ära att ha fått uppdraget som Gustavs gudmor och jag ska göra mitt yttersta för att han alltid ska känna sig välkommen hem till Gudmor!


Bilden lånad från: http://static.blogstorage.hi-pi.com/photos/svenskmuslimkonvertit.bloggspace.se/images/gd/1200478587/Aven-om-Gud-star-skrivet-pa-Himmelen-Valjer-dem-att-forneka-AllahBetyderGud-arabiska.jpg


Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Du kommer att bli en fantastisk Gudmor Malin<3

2010-07-01 @ 23:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0