Lillis möhippa

                                 

Igår var det dags för Lillis möhippa. Strax efter åtta ringde vi på hemma hos henne och beordrade henne att packa ner saker som stod på en packlista på tid. Sen bar det först av till Eriksdalsbadet där vi fick en lektion i konstsim. Detta var både svårt och roligt. Vi skrattade så att vi nästan sjönk. Instruktören var bra och la lektionen på rätt nivå. Efter lite bubbelbad och bastu för dem som ville åkte vi hem till mig och åt lunch som Sambon och Fackpampen färdigställt under överinseende av lilla Astrid. Tur att hon var med och såg till att allt blev rätt. Efter lunchen blev det lite frågesportslekar om Lillis och Ingenjören och en lek då alla hade tagit med en sak som symboliserar ens vänskap med Lillis. Vid tre hade vi nästa aktivitet som var Bollywooddans. Det var mycket koordination och mycket svårare än vad jag trodde när vi bokade. Jag trodde att det bara skulle vara lite höftvickande och handskakningar men det var fingrar hit och dit och huvud åt sidan, armar upp och armar ut samtidigt som man skulle röra fötterna i ett bestämt mönster. Efter danslektionen svidade vi om till partyoutfits och hade förfest hemma hos Fru Jurist, där fick Lillis rita en teckning på sig och Ingenjören. Middagen och kvällen spenderades på Garbos i Sundbyberg. Garbos visade sig vara ett tokknasigt ställe som nästan var värre än en Finlandskryssning, 55-åriga tanter som stod uppe på pelarbord och dansade bland annat. Men med tanke på ställets 4 dansgolv kunde vi svänga våra lurviga i flera timmar innan vi tröttnade. Jag kom hem strax före klockan två och jag åkte hemifrån vid kvart över sju så jag var borta 18.5 timmar, pust! Det blev en mycket lyckad dag med roliga aktiviteter och roligt röj på kvällen. Jag hoppas och tror att Lillis också hade kul hela dagen.

Är lite småtrött idag men har ändå tagit en timmes promenad och suttit och skrivit på den förgrömmade examinationsuppgiften som inte blivit helt klar men det borde inte bli några problem att bli klar med den tills efter påsk då den ska in.

Dags att softa i soffan ett tag innan middagen!

Kram!

Bilden lånad från: http://www.manufacturer.com/images/product/wholesale.manufacturer.com/0621/b/Lightup-Princess-Tiara.gif

Kommentarer
Postat av: Lillis

Tack för en underbar dag! Kram /L

2010-03-29 @ 08:48:31
Postat av: fyrbarnsmamman

Jag vill också på möhippa! Så se till att gifta dig nu Malin..... eller Thomas kanske man ska säga! :)

Förstår att det blev lyckat, ingen fixar som du!

Är förväntansfull inför båtresan, undrar vad researrangören har hittat på!

Kram

2010-04-01 @ 17:02:53
Postat av: Sjöstadsfröken

Lillis: Kul att du hade roligt!



Fyrbansmamman: Se till att gifta dig själv för bövelen så kan jag hjälpa till att planera. På båten ska vi ha massa skojsigt: chipsätning kl mitt i natten och morgongympa kl 7 till exempel.

2010-04-01 @ 18:43:00
URL: http://sjostadsfroken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0