I denna ljuva glasstrutstid...

                      

Nu är det fullt av glasskiosker ute på gator och torg. Vi köpte varsin våffla med två kulor idag, jag valde polka och choklad. Jag väljer alltid choklad, ibland väljer jag flera kulor med choklad om det finns tex mintchoklad, apelsinchoklad eller chokladbanan. En gång kan jag minnas att jag valde bort chokladen eftersom jag bara skulle ha en kula och killen före mig i kön sa att om man bara skulle ha en kula skulle man ta pistagen i den kiosken, då tog jag den, den var god trots att den inte smakade choklad. Mjukglass känner jag sådär för, det innehåller liksom inte så mycket choklad. Mjukglass med choklad- eller kolasås är gott och mjukglass med strössel, men strösslet täcker ju tyvärr bara glassens yttersta lager så en majoritet av glassen blir bara vanlig vanilj som inte är så skoj, bara tråkigt och trist. Vilken glass vill du helst ha?

Bilden lånad från: http://sweetkay.blogg.se/images/2008/hardpkvariety_1362889.gif


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0