Adventstid...

             


             

...kom till vårt fest glada hus. Vi tänder i staken ett sparat ljus. Tänk att det finns en sång till alla tillfällen! Lussebullar ska bakas, oberoende av om man är sugen eller inte. Jag brukar göra med mandelmassa i, Sambon gjorde 4 st vanliga som "ser ut som de ska". I fönstren hänger nu stjärnor (sovrum och vardagsrum) samt att det i köket står en traditionell stake. På bordet står advenstljusstaken som jag fick av mamma när jag flyttade hemifrån till studentrum, jag hotade med att gå upp på vind och hämta ner adventsljusstaken jag gjorde i slöjden i typ sexan, men då köpte mamma en ny åt mig eftersom hon är (eller kanske var) väldigt förtjust i den jag har gjort. Ser att adventsljusstaken inte syns eftersom det står två ljuslycktor från Cult design framför. Så här års får ju dessutom våra Adventsbarn av Lisa Larsson komma fram och lussa för oss i vintermörkret. Nån gång i framtiden vill vi ha alla fyra barn i serien, så att vi får ett eget litet luciatåg.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0