Jag ser det snöar!

                               

Den första snön kom väl för lite mer än två veckor sen och sen har det ju kommit lite pö om pö, men nu börjar det komma mycket. Ute i förorten där jag befinner mig på dagtid eller nästan större delen av min vakna tid har den fösta snön aldrig riktigt hunnit smälta bort. Den ligger i små högar längs trottoarkanterna där de ambitiösa skottarna så fint lämnat den. Förra året hade vi en jättestor snöhög på parkeringen (den låg lämpligt nog precis på "rökrutan") som inte smälte bort förren vackan innan Valborg, undrar om vi lyckas få en lika stor hög i år eller om denna snö är all snö som kommer komma?

Jag måste för övrigt ha ramlat och slagit huvudet i utan att jag märkt nåt för jag funderar allvarligt på att bege mig ut i snön och springa. Om det blir så eller inte återstår att se, jag ska börja med att dra på mig långkalsongerna och studdsa lite här inne innan jag gör några slutgiltiga beslut.

Kram

Bilden lånad från: http://bunnyfuck.eejje.se/wp-content/uploads/2010/10/sn%C3%B6.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0