Skrivnacke?

                              

Man brukar ju prtat om musarm, tennisarm och smstumme, varför pratar man aldrig om skrivnacke? När jag hade suttit vid datorn och skrivit i fyra timmar i förmiddags hade jag ont i nacken. Efter en paus gick det över men efter ytterligare två timmar skrivandes vd datorn är värken tillbaka. Tur att jag har en paus från skrivadet i morgon när jag ska jobba min tredje och sista dag i denna höstlovsvecka, bytte så att jag jobbar torsdag istället för idag eftersom jag tycket det passade mig bättre. Har hunnit få massa punkter på min lista gjorda så att jag förhoppningsvis är klar med veckans plugg på fredag och bara behöver planera lite lektioner i helgen. Tror för övrigt att skrivnacken kommer av att jag sitter vid köksbordet på en kökstol och skriver på laptoppen så inget är riktigt argonomiskt anpassat, men vad gör det om hundra år, jag får för övrigt ont i nacken om jag sitter vid vår stationära dator också, så jag har väl klen nacke helt enkelt.

Bilden lånad från: http://www.sandlund.nu/neandertalare%20med%20dator.gif

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0