En alldeles vanlig helg

                               

Om ett par timmar är denna helg slut, i morgon börjar sista veckan i oktober, nyss var det ju första oktober, vart har tiden tagit vägen? Det känns som att det har varit en lång helg som började med middag hemma hos Sambons kusin och hans sambo på Kungsholmen. Där bjöds vi på god mat, god dryck och trevligt sällskap. Det var kul att se deras nya lägenhet med mälarutsikt. Såg faktiskt hem till mormor från dem.

I går vara vi ute hos mammsen och pappsen hela dagen och hjälpte till att putta på pappas båt. Efter varsin pizza till lunch bytte Sambon till vinterdäck på vår bil och jag bytte sen till vinterdäck på mammas bil, så nu har jag lärt mig det, tänk vilken bara dotter jag är. Jag behövde bara lite hjälp med att få loss ett av däcken, annars gick det galant! Efter en promenad åkte vi hemmåt och lagade ost- och skinkfylld schnitzel med potatismos. Vi som aldrig brukar hamna framför tv förren framåt niotiden på kvällen hamnade faktiskt framför Otäcka djur med John Cleese och Kevin Kline redan halv åtta och till det blev det glass med chokladsås. Jag gillar verklagen deras filmer, blir nästan litre sigen på att hyra/köpa En fisk som heter Wanda. Kvällen avslutades med Juno, skit tyckte Sambon, bland det bästa jag sett tyckte jag. 

Denna regnruskiga dag har jag mest suttit och fixat saker som har med min kurs att göra: skrivit på en inlämningsuppgift, sökt på nätet till min uppsats samt varit nere på bibblan och lånat lite böcker och med bibliotekariens hjälp beställt lite böcker till min uppsats. Börjar faktiskt känna mig rätt less på att ofta "tvingas" sitta på söndagarna med skolarbete. Även om det jag måste göra kanske bara tar en till två timmar bokas hela söndagen upp uti fall att. Men nu är det inte lång kvar, bara två och en halv månad så det är bara att kämpa på! "Jag ser ljuset" som Skorpan skulle ha sagt.

Nu ska jag ut i köket och hjälpa Sambon göra korvstroganoff med ris.

Kram

Bilden lånad från: http://beccasfashion.blogg.se/images/2009/glass-2_35713704.jpg


Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Härligt, ser du luset ser jag ljuset!

Och du är inte bara dotter utan en bra dotter ;)

2010-10-25 @ 18:59:45
Postat av: Anonym

Åh, det är så gott med glass. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Då menar jag inte designen som jag nyss har ändrat efter en omröstning på hur den skulle se ut, utan innehållet. Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-27 @ 18:50:00
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0