Vad ska jag bli när jag blir stor?

                              
Om tre månader är min Svenskautbildning förhoppningsvis klar. Har jag tur är det bara lite ändingar som ska göras i uppsatsen efter opponeringarna i mitten av januari. Nästan hela mitt yrkesverksamma liv har jag pluggat, det är bara ett ynka halvår som varit pluggfritt. En stor del av min fritid de senaste tre åren har gått åt till att läsa, skriva eller fundera ut vad jag ska skriva. Vad ska jag pyssla med sen? Inte kan jag väl gå pluggfri? Har för säkerhets skull anmält mig till en distanskurs i Svenskgrammatik för lärare. Till hösten har jag fått erbjudande från jobbet att börja läsa in speciallärarutbildningen på 3 år deltid, det är ytterst lockande måste jag säga. Jag tror att jag skulle tycka att det är kul att vara speciallärare. Men när den utbildningen är klar vad vill jag plugga då? Kommer jag någonsin bli fullärd eller kommer jag hålla på och plugga resten av livet. Jag trodde faktiskt att jag skulle vara klar efter lärarutbildningen på 4,5 år, men ack så fel jag haft. Vad vill jag egentligen bli när jag blir stor?

Bilden lånad från: http://www.skola.gr8.se/pics/skolalogga3.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0