Allt börjar och slutar med en äggmacka

                           

Första gången på året då jag åker ut till landet brukar jag äta en macka med stekt ägg. Det är underbart att sitta på verandan och känna vårsolens värme och veta att hela sommaren ligger framför en. Sista gången jag åker ut till landet äter jag en macka med stekt ägg. Då känns det som att sommaren bara flugit iväg och man undrar var tiden tog vägen. Det är nästan lika härligt att sitta där på hösten, det innebär att det är en ny årstid på väg. Egentligen är det lika härligt med alla årstider, bara de kommer i lagom dos. Efter en varm sommar är det skönt med en vacker höst med blåhimmel och orangea och röda löv, har det varit en regnig höst är det härligt med en kall vinter och efter en kall vinter är det härligt med en varm vår som går över i en lång och härlig sommar...

Bilden lånad från: http://www.santamaria.se/gfx/recipe/images/Stekt-agg.jpg

Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Å vad poetisk du är! Jag börjar nästan grina, men det gör jag ju jämt nu för tiden!

2010-09-15 @ 21:02:56
Postat av: fyrbarnsmamman

Å vad poetisk du är! Jag börjar nästan grina, men det gör jag ju jämt nu för tiden!

2010-09-15 @ 21:03:59
Postat av: fyrbarnsmamman

Å vad poetisk du är! Jag börjar nästan grina, men det gör jag ju jämt nu för tiden!

2010-09-15 @ 21:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0