En privatiserad fordonslärare

                              

Om några veckor kommer en av fordonslärarna på jobbet att sluta för att bli privatiserad, dvs han ska börja jobba för ett stort svenskt(?, det var svenskt förrut i varje fall, tror jag) företag och lära gamla feta lastbilschaufförer (fördomar från min sida) att mecka med lastbilar. Detta är jättesorgligt och han kommer att bli saknad av oss alla: lärare, assistenter, elever och allt annat löst folk som rör sig i krokarna. Han är en riktig glädjespridare trots att han kokar blaskigt kaffe och blandar blaskig saft. Det borde vara förbjudet för fordonslärare att sluta på sina nuvarande jobb, så det så! Det parti som inför ett förbud mot detta kommer få min röst i årets val. Och i det förbudet kan de lägga till att mattelärare inte heller får sluta hur som helst. Man vill ju gråta bara man tänker på det! Bäst att hitta på nåt så att jag slutar tänka på det, dags att plugga lite.

Kram


Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Usch ja! Det här är inte alls roligt.... Hur ska vi någonsin komma över det här??????

Dumma fordonsläraren!.... eller inte...men ändå!

2010-09-15 @ 21:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0