Expert på (att hitta) problem

                       


På jobbet har det de senaste veckorna funnits ett stort problem som man nu har löst. Lösningen innebär dock att flera andra problem skapats till följd. Som den pessimist och förändringsfientliga (läste du rätt ord nyss?)person jag är lyckades jag inom ett par minuter hitta 4 problem till följd av lösningen som först såg problemfri ut, innan jag gick hem idag hade jag kommit på ytterliggare cirka 5 stycken av lite olika storlek och karaktär. Jag anser helt enkelt att problem måste lösas och det innebär även problem på lösningar, inget problem går fritt. Att det är så viktigt för mig att alla de problem vi kan komma på ska lösas beror på att det är så många som blir påverkade negativt annars. Jag fick i uppgift att skriva ner alla problem vi kom på och det gjorde jag också. På en del av problemen skrev jag även ner mina förslag på lösningar. Problemen kommer kollegorna att försöka lösa på studiedagen på fredag då jag ska gå på kurs i kartläggning i Enköping och alltså slipper problemen. Har du ett  problem du inte vet om att du har kan du prata med mig, jag kan nog hitta det!


Bilden lånad av: http://micco.se/wp-content/uploads/2009/05/macgyver_mystery1.png


Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Jag har en hel del problem! Så snälla snälla snälla, säg att det inte kommer fler!

2010-10-03 @ 16:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0