Som seg kola

                          

Vår rektor tycker att vi behöver varva ner (eller nåt) så hon har fixat så att vi får ungefär 1,5 timmars mindfullnessyoga på fredagarna den här terminen. Det är extremt avkopplande, när jag går därifrån är hjärnan som riktigt seg kola, underbart! Kan inte riktigt fatta att det kan vara så skönt att låta alla tankar och funderingar snurra runt några varv i kroppen innan de tillsist försvinner för en stund. Eftersom det är mindfullnessyoga behöver vi inte bli helt tomma i skallen utan tankarna får snurra runt. Hade tänkt sätta mig med lite skrivande när jag kom hem men det är så skönt att inte ha en massa saker i huvudet så skrivandet får vila tills på söndag. Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa lite Mons Kallentofts Höstoffer medan jag väntar på att Sambon ska komma hem.

Ha en skön fredagskväll!

Kram

Bilden lånad från: http://farm3.static.flickr.com/2588/4184390628_2cf30bc90d.jpg


Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Ja visst är det häftigt! Trodde faktiskt inte på en sådan kraftig effekt!

2010-09-15 @ 21:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0