Visste ni...

                               

...att tänderna rör sig tills dess att vi fyller ca 35? Det visste inte jag, men det fick jag reda på idag när jag var hos tandläkaren Jonas. Mina fyra framtänder nere känns ibland som att de sitter för tätt, jag försöker då putta ut dem lite med tungan, vilket ju förstås inte funkar. Jag sa det till Tandis och han sa att det är helt korrekt att det känns som att de sitter tätt och tätare kommer det bli, ajajaj. Efter att han sen kollat på röntgenbilderna och kollat på mina tänder kunde han konstatera att det såg mycket fint ut, han frågade vad jag använder mer än tandborste och när jag svarade tandtråd berömde han mig och sa att jag var mycket duktig. När han sen tog bort den lilla lilla tandsten som faktiskt fanns tog det bara någon minut och han behövde inte ta fram sitt ultraljud som han använder till sånt i vanliga fall, jag har varit en duktig flicka! Jag hade räknat med att kalaset skulle gå på runt en tusing men det gick "bara" på en halv så då fick jag köpa ett par nya svarta stövlar som belöning (som jag i och för sig köpte innan besöket, men behövde eftersom mina gamla svarta stövlar är både fula och slitna).

Imorgon ska vi springa skoljoggen och tänka på alla med cancer, jag har förstås kaxat mig och utmannat alla våra elever (mest för att få dem att springa) så detta kan stå mig dyrt (de lär ju reta mig när jag förlorar) om de faktiskt springer. Jag och min stora trut (med finfina tänder)!

Kram

Bilden lånad från: http://www.glamour.se/_internal/cimg!0/3wtbwsxu5ba0rqma0erlhoekcdvs1yq

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0