Pepparkaksbak






Grisar, när Sambon själv får välja!

Ikväll bakas det pepparkakor i förortshemmet. Receptet är farmors, degen gjord av mamma och sockerbagare i afton här hemma är Sambon. Han har en förkärlek för grisformen så han bakar nästan bara grisar, ja hittills har han bara gjort grisar. Lille skrutt ligger i sin säng och sover efter en seneftermiddag fylld av övertrötthetsskrik. På köksbordet står kalenderljuset och brinner för fulla muggar och försöker komma ner till den 7:e, just nu håller femman på att ge vika så vi är snart ikapp annars får vi fira jul två dagar efter alla andra eftersom vårt ljus visar fel dag. Nu ska jag se om jag får ha ett finger med i degen (hahaha) och göra några pepparkakor jag med så att vi blir klara på den här sidan midnatt. Sen får jag ta mig en pepparkaka så att jag blir snäll.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0