Kärt barn...

                             

...har många namn. Jag har i dag bakat Snoddas. Jag vet att andra kallar dem Kärleksmums eller Mockarutor. Det var kokerskan på mitt och Storebrors dagis som bakade snoddas och mamma bad henne om receptet någongång på 80-talet och sedan dess har det hetat Snoddas (tror att det var så i vaje fall). Kärleksmums känns så fjosskigt och mesigt och passar inte alls på en kaka. Tror dock att jag tog ut mina Snoddas lite för tidigt ur ugnen så vi får se hur det blir när jag skär upp den för att lägga i en plastbunke för att ta med till mormor som fyller 92 år idag, hurra hurra hurra! För säkerhets skull slog jag även till på en sats syltgrottor också utifall att Snoddasen blev helt misslyckad. I eftermiddag hittar ni mig alltså musandes kakor i mormors kök, sju trappor upp med fin fin utsikt. Hade det varit varmt ute hade kakorna ätits på balkongen med både morgon-, dag- och kvällssol men nu får vi njuta av den vackra Josef Frank tapeten i köket istället.

Kram!

Bilden lånad från:http://www.kafferecept.se/snoddas.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0