Härliga vinterdagar

                      

Idag har vi haft friluftsdag på jobbet. Det har varit underbart soligt väder. Jag var och åkte pulka, tror inte att man någonsin blir för gammal för det. Först slängde jag och fyra elever oss ut för slalombacken ute i förorten på varsin stjärtlapp, det gick undan vill jag lova! När vi sen kom upp för backen igen med blodsmak i munnen såg vi skylten där det stod att man inte fick åka pulka och dyl i backen, så ansvars full är jag! Eftersom ingen av oss kände att vi skullle orka upp för backen igen gick vi till en mindre backe som kanske var i minsta laget men även där gick det undan när man hade rätt teknik. Jag tror det är viktigt att man kommer ut i solen och ljuset så här under årets mörkaste årstid, det piggar upp! Och framför allt är det väldigt gott med varmchoklad och ostmacka ute i snön!


Bilden lånad från: http://ensamakademikerskriver.files.wordpress.com/2010/12/vinterlandskap.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0