Vår?

                        

Nu har tiden flugit fram till Mars vilket borde innebära att det är vår. I och för sig har solen börjat smälta bort snön, men det går långsamt långsamt. Idag när vi var i väg ett ärende till Centrum efter lunch regnade det och gångvägen förvandlades till en skridskobana. På morgonen är det ljust när jag stiger av tåget och på eftermiddagen är det ljust när jag går hem, härligt!

Om två veckor går flyttlasset från Sjöstaden norrut till "Lappland", detta har vi väntat länge på. Självklart står kartongerna packade och klara i fina rader och väntar på att bli flyttade till huset, NOT! Inte ett smackalorum i lägenheten har vi packat än. Vi får nog börja ta tag i det i helgen. På tal om helgen är det ju fredag i dag och det betyder ju fredagsmys! På spisen puttrar en köttfärssås sen en och en halv timme tillbaka och jag kom precis i detta nu på att jag glömde ha i baconet, sablar. Men såsen blir säkert god ändå. Efter middagen ska vi tävla i På spåret. Jag och Sambon är egentligen ett rätt så bra lag eftersom vi kompliterar varandra när det kommer till frågestorter.

Ha en riktigt skön kväll!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0