En dag på Skansen








Kossorna (Highland catle?) bor inte på Skansen utan
5 minuter hemifrån oss.


Idag har jag och Lilleman varit på Skansen tillsammans med Krulltotten, Mathilda och Oscar. Tänk att det går in 3 barn, varav 2 i bilbarnstol och en i babyskydd, två vuxna, en syskonvagn samt en vagn med liggdel i en Saab 9.3, fascinerande tycker jag. På Skansen såg vi får, getter, kossor, lo, varg, järv, sälar och renar. Vi åt lunch samt fikande varm choklad med vispgrädde och kanelbulle (hälsokost när den är som bäst). Lilleman sov nästan hela tiden, vaknade bara för att få sig en slurk mat vid två tillfällen och ett blöjbyte. Det var en trevlig dag trots att solen lös med sin frånvaro. Sista biten i bilen hem tröttnade Lilleman men så fort vi kommit hem och han fått ny blöja somnade han igen och har nu sovit i en timme. Men nu låter det som att han börjar vakna till liv igen i sitt babygym bakom min rygg. Nu ska jag ta och gosa lite med min lilla tröttmössa!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0