Förortsmamman


Vimpelspel som jag sydde till Lillemansrum innan han föddes

Efter ett tags funderande och efter förslag har Sjöstadsfröken nu blivit Förortsmamma.
I dag ska Förortsmamman och Lilleman ta sig en promenix till biblioteket för att lämna igen 10 kg kurslitteratur och låna tre nya och betydligt lättare böcker till nästa delkurs som börjar på lördag. Efter att ha jobbat heltid, pluggat deltid och pendlat 3 timmar per dag i 3 år räcker det inte med att "bara" vara föräldraledig utan när Lilleman sover passar jag på att förkovra mig i det svenska språket. Klarar jag hela kursen har jag till nästa sommar behörighet att undervisa i svenska även på gymnasiet.

Just nu går en maskin med Lillemans mörka kläder, det är dagens andra maskin (och kloclan är bara 9.30), den första innehöll ljusa vuxenkläder. Shit vad jag är effektiv! Den lille mannen ligger i sin säng och sover/filosoferar.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Gud vilket bra namn på bloggen! Vad du är duktig, du får så mycket gjort :) Men jag saknar dig!!!!!!!

2011-11-16 @ 21:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0