Förra året...


...så här års var det snö och minusgrader. Kommer ihåg att vi var på Skansens julmarknad på lördagen innan första advent (alltså som i morgon) och då var det jättekallt. Hade långkallingar, dunjacka, mössa och vinterskor men bara tunna skinnhandskar så jag frös om händerna. Den 1 december var det -18 grader ute. Idag när jag var ute på promenad med Lilleman och Grannen och hennes Hampus hade jag jackan öppen och fick ta av skinnhandskarna för att jag blev så varm. Undrar om det blir någon riktig vinter i år? Kommer säkert ångra att jag frågade när snön ligger i drivor och jag inte kan ta mig ut med vagnen.

Nä, jag skulle ju "mysarunt" lite innan jag går till sängs.

Kram igen!

Ps. Bilden är tagen vid Danvikstull förra eller förrförra vintern. Det sägs tydligen att kalla vintrar kommer tre åt gången och om det stämmer borde denna vinter bli kall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0