Hot fashion i förorten

Idag kom jag på att hetaste modet för mammor här ute i förorten är leggings, även kallat tajts och känns som långkallingar. Har tidigare inte varit något stort fan av leggings i bomull utan har tidigare bara haft i nylon. Var först förra året jag började använda dessa långkallingar offentligt och då ytterst sällan. I somras började jag använda dem lite oftare och då i caprimodell. Har nu haft leggings i bomull och kjol ett par gånger och i dag när vi var på Babyfik hade minst hälften av alla mammor långkallingar med kjol eller klänning. Vissa har väldigt lite klänning och kjol på sig om jag säger så utan bara en längre t-shirt som knappt täcker baken. Inte fullt så hot måste jag nog säga. Men man får vara glad att det är leggings i bomull och inte i nylon som de har till t-shirten. Nylonleggings/strumpbyxor och t-shirt verkar annars vara ett hot mode för lite yngre tjejer, inte heller det så hot i min mening. Hur kan deras föräldrar släppa ut dem utan byxor/kjol? Vet inte om det är så jädra snyggt med bomullslegging och kjol/klänning heller för den delen men skönt det är det!

Nä nu måste jag joina min son i sovrummet, han skulle förövrigt inte alls somna ikväll utan somnade först vid halv tio ätandes i soffan. I morgon ska vi på vår första föräldra(mamma)träff på bvc och då måste vi ju vara utvilade så jag hoppas att han sover hela natten utan avbrott (önska går ju).

God natt!

ps. har tyvärr ingen bild på det läckra förortsmodet att visa men jag skulle tro att det går att se i en förort nära dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0