Vit och braskande jul?




Idag har Anders namnsdag (grattis pappa!) och enligt gamla skrönor så innebär ju en slaskande Anders en braskande jul och tvärtom. Idag har temperaturen legat på 5 grader men det blev kallare på grund av vindarna men det innebär väl inte att det braskade, eller? Jag hoppas att dagens väder kan räknas till slask även om jag inte såg skymten av någon ynka vattenpöl eller blötsnö. Jag håller tummen för en vit och braskande jul, blir ju liksom mer stämning då.

Strax är det Grey´s anatomy, ska nog koka mig en kopp the till dess. Lilleman ligger i sin säng och sover sen en liten stund tillbaka, hörde hur han gruffade där inne innan han somnade, han hoppades nog på att få komma upp igen men så länge man inte skriker och gråter får man snällt ligga i sin säng. Senaste tre nätterna har han sovit hur bra som helst. I morse vaknade han kl 6.40 efter 10 timmars sömn, efter blöjbyte och mat somnade han om och sov i 1,5 timme till. Håller tummen för fler sånna nätter. Sambon är hos sin käresta (han är på jobbet alltså), han håller på och räknar på hur mycket glass vi kommer äta nästa år och vad glassen ska kosta. Ja han räknar inte bara på glass utan på tvål, tandkräm, sås soppa och en massa annat också. Sånt måste man räkna på varje år eftersom råvarupriserna ändras.

Nu ska jag ner och förbereda mitt tv-tittande.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0