Höstfint


Blommornas rosa färg gör sig fint mot den brunsvarta
fasaden, synd bara på den orangea elkabeln till bilen.


När vi var i Norrtälje i somras köpe vi en fin kruka i något metallmaterieal, i den har jag nu planterat ljung och höstkål. Den lyser upp lite på framsidan av huset med sina fina rosa färger. Har två ljung till och en vit höstkål som jag ska plantera i en gammal metalkruka som vi köpte när vi bodde i Uppsala, den ska stå på baksidan. Men blommorna som jag och krokodilen Arne (minns ni honom?) planterade i maj blommar fortfarande i den efter höstens värme och jag tänkte låta dem dö innan jag kastar dem. De får i varje fall leva någon vecka till innan jag "gör" höst i krukan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0