Livet hemma



Tyckte att det inte var länge sen jag sist var in och skrev, men det var det tydligen, nästan två veckor. I morgon blir Lilleman 5 veckor och i torsdags blev han en månad. Två namnsdagar (av tre, Ludvig och Nils) har han hunnit med att fira under sitt hittills korta liv. Jag måste erkänna att alla de som säger att "passa på och njuta, tiden går så fort" faktiskt har rätt, tiden går fort. Det känns som att jag nu efter tre veckor hemma på "egen hand" börjat anpassa mig efter en vardag som passar mig och Lilleman. I och med att han hela tiden blir äldre känns det hela tiden mer och mer okej att bege sig ut på olika äventyr. Första två veckorna kändes lite, hur ska jag säga, inte tunga men lite osociala i och med att jag inte ville bege mig ut hur som helst med tanke på bassillusser och virus och sånt. Men lite besök fick vi så helt ensamma var vi ju inte. Idag ska vi till Öppna förskolan efter lunch och sen ska vi till bvc för vägning och mätning av Lilleman. Det är två veckor sen vi var där sist och jag skulle gissa att han börjar närma sig fem kilo. Som sagt: Det går fort. Snart har han vuxit ur alla kläder i 56 som jag köpte innan han föddes och som han fått  present men som tur är har han fått en massa fina kläder i 62 som han kommer kunna ha. Han har mer kläder än sin mamma att ha på sig just nu!

Nu håller vi tummarna för att det inte börjar regna när vi ska iväg, då måste vi prova på att åka buss för första gången men jag tar hellre en promenad. Känns som att det faktiskt är höst nu efetrsom temperaturen sjunkit markant! Får se hur mycket kläder jag får på Lilleman utan att han blir för svettig.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0