Vagnar på buss

Har kommit fram till att det är roligast att skriva när jag är irriterad på något/någon. När man går hemma hela dagarna blir man inte irriterad så ofta men idag så blev jag irriterad faktiskt. Jag skulle nämligen åka buss till grannkommunen. Detta inträffar: När jag ska kliva på bussen med vagnen är bussen nästan full där man ställer vagnen, en tant med rullator som står precis vid dörren går av vilket ger mer plats. Jag ser då att det står två vagnar i bussen och att det sitter en mamma med en 4 (?) åring på det hoppfällbara sätet vid vagnarna. Mamman och barnet flyttar sig när de ser att jag ska komma på med min vagn. Mamman placerar barnet på ett vanligt säte längre bak i bussen. I den ena av vagnarna sitter det ett barn men i den andra som är en gammal sulky sitter inget barn. Vagnarna tillhör mamman och hennes vänninna som sitter på ett säte, de har ett antal barn med sig. Under hela bussresan går mamman fram och tillbaka mellan sin dotter och sin vännina, ingen av dem är vid vagnarna hela tiden. Tanken med att man får åka gratis med barnvagn är att man inte ska behöva lämna vagnen och barnet (som ju ska sitta i vagnen), dessa mammor verkar ju inte ha några som helst problem att varken lämna vagn eller barn. Den tomma vagnen skulle dessutom kunnat ha fällts ihop så att det hade blivit mer plats mitt i bussen. Allt detta irriterar mig: ska man ta upp plats i bussen med en vagn få man se till att ha sitt barn i vagnen och dessutom ska man vara vid vagnen. Dessutom borde tanten med rullatorn ha fått sitta på sätet som mamman och barnet satt på (barnet hade kunnat sitta i sin vagn) innan de var tvugna att byta plats för att Lilleman skulle få plats. Idioter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0