Dagar och färger


Förra årets höstäpplen!


Idag är det den 1 september och det ska ju vara den första höstmånaden. Bebisen kommer med andra ord vara en höstbebis. Jag har kanske en liten störning men jag tycker att det känns positivt att bebisen kommer att födas tidigt i en månad för datumen i slutet av just höstmånaderna känns så murriga, jag vet att detta kan låta lätt stört men så är det.


Visste ni förresten att alla veckans dagar har en färg? För att göra veckan tydligare för till exempel utvecklingsstörda. Färgen är vedertagen och kan inte ändras. Torsdagar är färgen brun, detta tycker jag dock är lite jobbigt eftersom torsdagar för mig alltid varit orangea och även haft siffran sju, däremot är siffrorna fyra och tre som ju blir fyra ihop inte gula och röda. Siffror har i och för sig inget med veckodagarna och dess färger att göra  utan det är bara nåt jag skapat i mitt eget huvud och av någon anledning så är torsdagar mer bestämda än andra dagar i mitt huvud. Idag är det i min värld alltså Orange torsdag den 1 september med siffran sju.


Annars är färgerna: Måndag-grön, tisdag-blå, onsdag-vit, torsdag-brun, fredag-gul, lördag-rosa, och söndag-röd. Inte vet jag vad ni ska med denna kunskap till men jag tycker att det är en rolig lite onödig kunskap.


När vi ändå är inne på siffror så är jag ju född 810309 kl 03.09 (beror besattheten av att komma itid på att siffrorna i datum och tid är samma tro?), visst vore det då lite spännade om Bebisen kom 110903 kl 09.03, det vill säga mina siffror fast omvänt?


Nu ska jag lägga mig i soffan med Anne Holt och Even Holts Flimmer.


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0