När jag var barn...



...hade jag en kompis som bodde i ett hus på vår baksida. Vi träffades i sandlådan när vi var yttepyttesmå, gick på samma dagis men sen någongång när skolan började så växte vi ifrån varandra eller nåt. Hur som helst så hade hon en gunghäst hemma hos sig, den gunghästen var byggd så att man kunde få plats två stycken i bredd om man drog in rumpan ordentligt. Det var lite av en sport att kunna gunga på gunghästen tillsammans även när vi blev för stora för den. När jag går in i Lillemans rum och ser gungelefanten han fick i doppresent tänker jag på hur kul vi hade när vi lekte med gunghästen men även när vi lekte andra saker till exempel att hennes våningssäng var en båt. Hoppas att Lilleman kan få lika kul med sin elefant som vi hade med gunghästen och att han får lika bra fantasi som vi hade.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0