Det där med vikten!


Med en så här fin våg kan man ju inte annat än bli glad när man ställer sig på vågen, eller?

I dag är första dagen i mitt nya liv, igen! Inte första gången jag börjar ett "nytt" nyttigare liv. Vad gäller den här gången då? Jo nu ska graviditetskilona bort. Gick upp 24(!)kg när jag väntade Lilleman, 19 av dessa är borta men de sista fem (och gärna några till) ska bort och det är bäst att passa på medan Lilleman ammas. För att detta ska lyckas får jag inte äta fikabröd på vardagar om jag inte fikar med någon (vilket händer kanske max en gång i veckan). Jag ska fortsätta promenera varje dag, mer fysisk träning får jag ta tag i när det blivit ljusare på kvällarna så att jag kan jogga när Sambon kommit hem från jobbet, är inte föräldraledig för att kunna lämna in mitt barn till en okänd människa på en träningsanläggning på dagtid. Vore ju bra om jag kunde göra lite sit-ups och armhävningar också.  Sen måste jag få i mig mer frukt och grönt varje dag också. Det låter ju inte så svårt men jag har som sagt been there done that before!

Hur har det gått idag? Idag har jag skött mig bra, promenerat 60 minuter, ätit grönsaker och låtit bli fikabröd. Inga sit-ups och armhävningar gjorda dock. Tror att jag måste göra dem på förmiddagen för att orka få dem gjorda. Men jag får nog anse mig nöjd!

Nu ska jag ta mig en kopp the och lite skivat äpple med kanel.

Kram!

Kommentarer
Postat av: fyrbarnsmamman

Haha du är allt ett charmtroll du Malin! <3 Jag diggar dig skarpt. Kram

2012-02-06 @ 20:57:28
Postat av: Anonym

Haha du är allt ett charmtroll du Malin! <3 Jag diggar dig skarpt. Kram

2012-02-06 @ 20:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0