Cypern


Utsikten från balkongen.


Stranden.


Utsikten från solstolen.


33 grader i skuggan.


Länge sen jag hann skriva sist. Uppsatsen skulle bli klar och sen for vi en vecka till Cypern, härligt! Var i byn Protaras/Fig tree bay. Själva byn skulle kunna  ligga på Mallorca eller Kanarieöarna inget särskillt pitoreskt eller Cypriotiskt över den men stranden och havet var vackert. Havet var kristallklart och turkost. Normalt är den mellan 25-30 grader där så här års men vi lyckades passa in en värmebölja så det var snarare mellan 30-35 grader i skuggan, 43 grader i solen. Vattnet var så pass varmt att till och med en badkruka som jag kunde bada. Vår son verkar vara en ännu större badkruka, havsbad förstod han inte alls utan klättrade så högt upp han kunde i våra famnar när i skulle ut och bada. I poolen tänkte jag att han skulle visa sin far vad han lärt sig på babysimmet men då visade han ganska snabbt att han minsan kunde ta sig ur poolen på egenhand (vilket han inte lärt sig på babysimmet) och kröp helt sonika upp mot solstolarna igen. Det var hur skönt som helst med värme och semester, bara lite mer än två veckor kvar till "riktiga" semestern och efter det börjar det dra ihop sig för mig att börja jobba igen. Jaja men än är jag ledig ett tag till.

Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på "Kniven mot strupen".

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0