Barnvagnsmarschen


Alla fick likadana barnvagnsskydd för att det skulle
synas att man var ute och marscherade.

Idag har Lilleman tillsammans med sina kompisar Ellinor och Hampus deltagit i Barnvagnsmarschen som är en manifestation arrangerad av RFSU för att uppmärksamma mödradödligheten i världen. Kan vara tacksam att man bor i Sverige. Hade vi bott i tex Afrika så hade säkert mina kompisar som förlöstes med kejsarsnitt varit döda eller så hade deras barn varit döda. De som inte födde med snitt hade kunnat vara döda de med pga följdskador och infektioner. När man börjar tänka i sånna banor får man lite annat perspektiv på tillvaron. Jag som inte ens ville föda på "vanligt" sjukhus utan på halvprivat (BB Stockholm som drivs av Praktikertjänst). Borde egentligen vara glad att jag fick föda på sjukhus över huvudtaget.

På tal om att födas: I natt är det 31 år sedan jag föddes.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0